Met VIP Trips naar de film

Je houdt van een mooie en recente film, maar je gaat liever niet alleen. Wij zorgen voor gezelschap (6 personen) en vervoer. 

We volgen de filmactualiteit. We gaan meestal naar Brussel of Gent, waar de zalen van Kinepolis toch de beste kwaliteit bieden. Voor de minder commerciële films gaan we ook wel eens naar Studio Skoop of de Sphynx in Gent. 

Binnenkort op het programma :

The Aftermath

The Aftermath speelt zich af in naoorlogs Duitsland in 1946. Tijdens de strenge winter arriveert Rachael Morgan (Keira Knightley) in de ruïnes van Hamburg om weer herenigd te worden met haar man Lewis (Jason Clarke), een Britse kolonel met de taak om de verwoeste stad te herbouwen. Maar onderweg naar hun nieuwe huis, ontdekt Rachael tot haar schrik dat Lewis een onverwacht besluit heeft genomen: Ze zullen hun nieuwe huis delen met de vorige eigenaars, een Duitse weduwnaar (Alexander Skarsgård) en zijn getraumatiseerde dochter. In deze geladen sfeer maken vijandigheid en verdriet de weg vrij voor passie en verraad.

Datum :  maandag 25 of dinsdag 26 maart

Prijs : 17 EUR (vervoer en tickets).  - voor sommige films kan er een toeslag zijn (IMAX, Laser Ultra, ...)
 

Wil je mee naar deze film ?

Vul onderstaand formulier in om in te schrijven.  We bevestigen je deelname zodra het minimum aantal deelnemers is bereikt. 

Past de voorgestelde datum niet ?   Laat het ons toch weten.  We kunnen meestal wel een tweede busje vullen op een andere datum

 

Onze vorige films - reeds gezien

Bohemian Rapsody

De film Bohemian Rhapsody is een verpletterende ode aan Queen, hun muziek en hun uitzonderlijke zanger Freddie Mercury. Hij leverde strijd tegen stereotypes en verbrijzelde het conventionele om vervolgens uit te groeien tot een van de meest geliefde entertainers ter wereld.

De film volgt de snelle opkomst van de band, aan de hand van hun iconische liedjes en revolutionaire geluid, tot ongekende hoogten. Geheel onverwacht besluit Freddie, beïnvloed door kwaadwillige personen, de band te verlaten en een solocarrière te beginnen. Hij ziet echter enorm af van het gebrek aan de samenwerking met Queen, en Freddie weet zich, net op tijd voor Live Aid, weer te verenigen met zijn bandleden. Terwijl hij dapper zijn diagnose van aids trotseert, leidt Freddie de band tijdens één van de meest legendarische optredens uit de geschiedenis van de rockmuziek. Queen legt de basis voor een nalatenschap die de buitenbeentjes, dromers en muziekliefhebbers tot op de dag van vandaag nog altijd inspireert.

De film kreeg de Golden Globe Award voor beste film in de categorie drama en is ook genomineerd als Beste Film voor de Oscars.  Rami Malek won al de Golden Globe Awards en de BAFTA voor beste mannelijke acteur. 

Voor liefhebbers van Queen is dit een must !
(Ik ben al geweest en ga zeker opnieuw kijken)

Voor deze film gaan we naar de Kinepolis in Brussel, waar we de film kunnen bekijken in IMAX.

The Favourite

Vooral de dames schitteren in deze historische film ...

Het begin van de 18e eeuw, Engeland is in oorlog met Frankrijk. Desondanks beleven eendenraces en het eten van ananas hun hoogtijdagen. De broze koningin Anne (Olivia Colman) zit op de troon. Haar goede vriendin Lady Sarah (Rachel Weisz) regeert in haar plaats over het land en draagt tegelijkertijd zorg voor Anne’s slechte gezondheid en haar woedeuitbarstingen. Als de nieuwe dienares Abigail (Emma Stone) arriveert, raakt Sarah onder de indruk van haar charme. Wanneer Sarah, Abigail onder haar vleugels neemt, ziet Abigail een kans om weer terug te keren in de aristocratische kringen. Als oorlogspolitiek Sarah compleet in beslag neemt, ontfermt Abigail zich over de koningin. Hun ontluikende vriendschap geeft haar de mogelijkheid om haar ambities waar te maken, en daar laat ze geen vrouw, man, politiek of konijn tussenkomen.

Genomineerd voor tien Oscars : Beste Film, Beste Regie (Yorgos Lanthimos), Beste Actrice (Olivia Colman), Beste Vrouwelijke Bijrol (Emma Stone en Rachel Weisz), Beste Cinematografie, Beste Originele Scenario, Beste Montage, Beste Kostuumdesign en Beste Productiedesign.

Olivia Colman won voor haar vertolking van koningin Anne een Golden Globe in de categorie Beste Actrice (Musical of Comedy).

De film won daarnaast twee prijzen tijdens de 75ste editie van het filmfestival van Venetië. Olivia Colman won in de categorie Beste Actrice, en de film sleepte de juryprijs in de wacht.

 

Roma

Datum :  dinsdag 22 januari

Deze film werd onlangs bekroond met een Golden Globe als beste buitenlandse film. Maar in Vlaanderen wordt hij enkel in Gent gedraaid. Net als 'Cold War', de film waar we eind vorig jaar naartoe gingen, een zwart-wit film. Misschien nog mooier ... Regisseur Alfonso Cuarón schildert een warm zwart-witportret van zijn kindertijd in Mexico, gekadreerd als een ontroerende ode aan zijn nanny.

‘Roma’ verhaalt één jaar uit het leven van een doktersfamilie en hun huispersoneel in het Mexico City van de jaren ’70. Wanneer vader Antonio het gezin verlaat, blijft moeder Sofia ontredderd achter met drie jonge kinderen. Maar achter elke sterke vrouw staat nog een andere sterke vrouw, in dit geval de Mixteekse nanny Cleo.

Cuarón groef diep in zijn eigen jeugdherinneringen voor ‘Roma’. De Mexicaanse Oscarwinnaar injecteert een unieke portie realisme in elke genrefilm die hij maakt - van de rauwe overlevingsdrang in een dystopisch heden (‘Children of Men’) tot de immense leegte van outer space (‘Gravity’) – en ook voor zijn nieuwste wilde hij authenticiteit. Zo werd de film bijna volledig opgenomen in Colonia Roma, de wijk waar hij als kind opgroeide (en die haar naam aan de film gaf), die voor de gelegenheid een seventies make-over kreeg. Om de vertolkingen zo natuurlijk mogelijk te houden werd ‘Roma’ volledig chronologisch gefilmd. Bovendien kregen de acteurs nooit het volledige scenario te zien: ze ontdekten hun verhaal dag per dag, net zoals in het echte leven.

Omdat de grote Hollywoodstudio’s niet altijd even happig zijn op niet-Engelstalige zwart-witfilms, ging Cuarón met de distributierechten bij streamingplatform Netflix aankloppen, om zo het grootst mogelijke publiek te bereiken. Met ‘Roma’ heeft Netflix misschien eindelijk de juiste film te pakken om zijn reputatie als filmverdeler/-producent op te krikken. Een Gouden Leeuw in Venetië is alvast geen slechte start.

Mary Shelley

Datum :  dinsdag 11 december of donderdag 13 december

Mary Shelley, de auteur van de wereldberoemde gothic novel ‘Frankenstein’, brak als puber met haar ouders en stortte zich in een destructieve relatie met de dichter Percy Shelley. De film ‘Mary Shelley’ probeert haar te schilderen als een eigenzinnige vrouw.

In plaats van haar te troosten nadat ze is aangerand, benadrukt Mary’s geliefde, dichter Percy Bysshe Shelley, dat hij er geen probleem mee zou hebben als ze vreemdgaat. Hij voegt toe dat zij hem ook wel wat meer vrijheid op dat vlak mag gunnen.

Mary Shelley, de auteur van de wereldberoemde gothic novel Frankenstein, had het perfecte leven voor een biopic. Als puber breekt ze met haar intellectuele vader, haar schrijvende feministische moeder was kort na haar geboorte al overleden. Ze stort zich in een vurige, destructieve relatie met dichter Shelley, verliest een kind en schrijft op achttienjarige leeftijd het verhaal waar ze voor altijd mee zal worden geassocieerd.

De aaneenschakeling van ellende blijft draagbaar dankzij goed acteerwerk en de keuze om heftige emoties vooral te verduidelijken via eloquente, statige discussies en dagboekfragmenten. Als Percy na de aanranding vraagt of Mary het koud heeft, verwijst ze naar haar „mantel van teleurstelling” die haar warm houdt. Het klinkt pathetisch, maar passend: Percy en Mary Shelley waren, net als hun vriend Lord Byron, romantische tieners toen ze hun bekendste werken schreven.

Haifaa Al-Mansour (Wadjda) doet haar best om van Mary een eigenzinnige vrouw te maken. Toch voelt de film tegenstrijdig. Zo wordt ook gesuggereerd dat Mary Shelleys talent tot bloei kwam door haar turbulente relatie met Percy en niet ondanks haar band met deze zelfzuchtige dichter. Alsof een briljante geest alleen niet voldoende is voor een vrouw om tot een vooruitstrevende roman te komen.  "
(bron : NRC Handelsblad)

Beautiful Boy

Datum :  dinsdag 27 november

Journalist David Sheff (Steve Carell) en zijn getalenteerde tienerzoon Nic (Timothée Chalamet) zijn twee handen op één buik. Wanneer David ontdekt dat Nic worstelt met een drugsverslaving, stort zijn wereld plots in. David besluit om alles in het werk te stellen om zijn zoon te begrijpen en te redden.

Cold War

Datum : dinsdag 13 november

Met ‘Cold War’ vertelt de Poolse regisseur Pawel Pawlikowski een verhaal over een fatale liefde in een Europa vol grenzen. De inspiratie vond hij bij zijn ouders. ‘Er was altijd wel iets verkeerd met je papieren.’

Girl

Datum : Maandag 22 oktober

GIRL vertelt een confronterend en ontroerend verhaal over identiteit en gender. De film laat ons binnenkijken in het leven van de 15-jarige Lara, die het wil maken als ballerina. Daarvoor trotseert ze de wereld maar vooral haar lichaam dat tegenstribbelt. Lara ondervindt dagelijks de grand écart tussen de realiteit van haar mannelijke biologie en haar vrouwelijke identiteit.

 

BlacKkKlansman

Datum : dinsdag 2 oktober

Het uitgangspunt van deze film is echt gebeurd en gekker dan je zelf zou kunnen bedenken : een zwarte agent infiltreert in de Ku Klux Klan. Wanneer hij uitgenodigd wordt op gesprek stuurt hij zijn banke collega.

First Man

Datum : donderdag 8 of dinsdag 13 november

First man

In navolging van het succes van hun met zes Oscars bekroonde hitfilm La La Land werken Oscarwinnend regisseur Damien Chazelle en steracteur Ryan Gosling opnieuw samen aan First Man van Universal Pictures. Deze film vertelt het boeiende verhaal van de NASA-missie die als doel had mannen naar de maan te sturen, met de nadruk op astronaut Neil Armstrong en de periode van 1961 tot en met 1969. Deze indringende persoonlijke vertelling is gebaseerd op het boek van James R. Hansen, en laat zien wat Armstrong en heel Amerika er wel niet voor over hadden om één van de gevaarlijkste expedities in de geschiedenis een succes te laten worden.